30 timers plads

Hvem kan få en 30 timers plads:

• Det kan de forældre der går hjemme på barsel med en søskende.
  • Pladsen gælder i den periode der er barsel.

Hvordan får man en 30 timers plads:

• Man kontakter pladsanvisningen på Herning kommune.
  • Herefter kontakter man ledelsen i Himmelblå
  • 30 timers pladsen kører i hele måneder.

Hvad betyder det at have en 30 timers plads:

• Ens barn kan benytte dagtilbuddet i max. 30 timer pr uge

Hvad betyder det i praksis i Himmelblå:

• At i selv som udgangspunkt sætter vores åbningstid og lukketid, gældende for netop jeres barn.

• Dette betyder også at i skal overholde de tider i har meldt ind, også selvom barnets gruppe skal noget spændende en dag i havde meldt fri.

• I kan vælge den løsning der hedder at i udfylder et skema for en 14 dages periode, med komme og gå tider. Skemaet afleveres på mail til Gitte bhhge@herning.dk ugen før. Tiderne skal herefter overholdes

• En anden løsning er at i udfylder et fast ugeskema, som i kører med hver uge i hele perioden. Disse tider skal selvfølgelig også overholdes.

• Hvis i f.eks. har valgt tiden 9.00-14.30 som åbningstid for jeres barn, så kan barnet komme i tidsrummet fra kl. 9.00 og skal hentes inden kl.14.30. Det betyder ikke at barnet skal være her kl. 9 eller skal blive til 14.30, hvis i en dag ikke har behovet for dette.

Ved yderligere spørgsmål kontakt :

Gitte Eriksen, Leder 96286996

bhhge@herning.dk