Sol og varme

Solcreme og varmen Vi forventer at forældrene har smurt Deres barn ind i solcreme hjemmefra. Vi smører dem ind igen ved middagstid. Børnehuset himmelblå har solcreme, der er allergivenlig og har min. Faktor 15. Hvis barnet skal bruge en bestemt slags solcreme, skal man selv medbringe dette.

Vi er obs på at børnene ikke opholder sig ude i hele perioden mellem 12-15 hvor solen står højest. Børnene har adgang til vand i hele institutionens åbningstid. Er vi ude og det er varmt, vil der også være termodunke med vand på legepladsen. Vi er obs på at alle børn får væske flere gange i løbet af en varm sommerdag. Vi kan godt finde på at give børnene saftevand eller sodavandsis, hvis det er ekstremt varmt… her vil det, at sikre børnenes væskeindtag gå forud for sund kost 

Vi anbefaler at forældrene giver børnene sommerhat og løstsiddende tøj med ærmer med, så vi altid har mulighed for at dække barnets hud til, uden det bliver for varmt. Hvis vi ”bader” i vandspreder og lign, har ALLE børn som minimum underbukser på.